close


重慶的機場到豐都

開了三個小時的山路

晚上在略雨的舞台上

聽見你們大聲的和我一起唱

你是我的幸福嗎

感動的微微酸了鼻子



謝謝你們那麼大聲的和我唱和

那比給我掌聲更重要



看了迪士尼的卡通電影未來小子

最後的主題曲好好聽





Little  Wonders-Rob  Thomas

第一句就唱著


 


Let it go

(幫我翻譯一下吧~~)

Let it roll right off your shoulder

Don't you know 

The hardest part is over 

讓一切遠離你的肩膀

你知道嗎

最艱難的日子已成為過去



Let it in

Let your clarity define you

In the end

We will only just remember

How it feels

用你的清澈找到你自己

到最後

我們只會記得所有的感受



Let it silde 

Let your troubles full behind you

Let it shine 

Untill you feel it all around you



讓它轉動

讓所有的困難都拋在你的身後

讓它閃亮

直到一切將你包圍

 



And I don't mind
If it's me you need to turn to
We'll get by
It's the heart that really matters in the end

Our lives are made
In these small hours
These little wonders
These twists and turns of fate
Time falls away
But these small hours
These small hours
Still remain

All of my regret
Will wash away somehow
But I cannot forget
the way I feel right now

In these small hours
These little wonders
These twists and turns of fate
Yeah, these twisted turns of fate
Time falls away
Yeah, but these small hours,
These small hours
Still remain

Yeah, oh they still remain
These little wonders
All these twists and turns of fate
Time falls away
But these small hours
These little wonders
Still remain

 

 

聽到第一句歌詞

我只是深深的感覺

 

我們曾經背負的遺憾與錯誤

在此生

我只願我們會因為這些過程與經歷而有所收穫

 

我只願我們有勇氣去檢視過去

比任何人都清楚

在自己的心裡

我們的恐懼與軟弱

 

深深自省

然後我們放下

勇敢的去跑向未來



Let it go.......

arrow
arrow
    全站熱搜

    Milly’s mom 發表在 痞客邦 留言(65) 人氣()